Fényszóró polírozás

Az autók, és motorkerékpárok fényszóróit hozzávetőlegesen a kilencvenes évek közepétől kezdve műanyagból, úgynevezett kopolimer műanyagból készítik a gyártók. Ennek okai:

  • Így költségtakarékosabb a gyártási folyamat.
  • Bonyolultabb formákat is képesek előállítani.
  • Kőfelverődés esetén nem üti ki a kavics a burát mivel a műanyag jobban ellenáll a fizikai behatásoknak, mint az üveg.
  • Esetleges karambol következtében az üveggel ellentétben a műanyag nem okoz szilánkos sérülést, tehát gyalogosvédelmi szempontok alapján biztonságosabb.

Nyilván hátrányai is vannak, ha nem volnának, szükségtelen volna a polírozásuk. A műanyag fényszórók hátrányai:

  • A nap UV sugarainak köszönhetően az egykoron átlátszóan ragyogó búra az idők során fokozatosan tönkremegy, felső rétege elszíneződik (sárgás-barnás-szürkés színt kap).
  • Az apró porszemcsék is egyfolytában csiszolják a fényszórókat haladás közben, ezek után érthető, hogy a műanyag felület nem csak elszíneződik, de még karcos is lesz.
  • A pici kavicsfelverődések, amik mint kis sörétek tele pontozzák fényszórókat.

Az ilyen módon tönkrement lámpatestek már nem képesek maradéktalanul ellátni a megfelelő világítási funkciójukat, hiszen a fény csak kis mértékben képes átjutni a burán, ráadásul nem is oda vetül a fény, ahová a gyártás során megálmodták a tervezők. A nagymértékben elszíneződött fényszóró tehát balesetveszélyes, a műszaki vizsgán hivatalosan nem vizsgaképes. Esztétikailag is kifogásolható, hiszen egy szép autóban egy (két) csúnya lámpatest sokat ront az összképen. A munkálatok elvégezhetők a lámpák kiszerelése nélkül, fényszórónként általában 30 perces munkaidőre lehet számítani.

A fényszóró polírozásnak vannak buktatói. Visszafordíthatatlan károkat lehet okozni egy rosszul kivitelezett polírozás során,
így nem biztos, hogy megéri otthoni körülmények között ezeket a műveleteket megkísérelni!

Betting site http://cbetting.co.uk more info for Paddy Power Offers

Fényszóró polírozás menete

1 A lámpatestet, és környékét megtisztítjuk.
2 A polírozni nem kívánt részeket maszkoljuk, nehogy a fényezett, illetve a krómozott alkatrészekben kárt tegyünk.
3 Ezután történik a tönkrement (elhalt) réteg lecsiszolása. Ez több lépésben, több szemcsenagyságú vizes csiszolóanyag alkalmazásával történik.
4 A polírozás csak ez után kezdődik egy durva, majd egy finom paszta segítségével.
5 A felpolírozott burákat UV védő szer használatával tesszük tartóssá.

Az általam elvégzett fényszóró polírozási munkámra garanciát vállalok!