Fényszóró polírozás
Az autók, és motorkerékpárok fényszóróit hozzávetőlegesen a kilencvenes évek közepétől kezdve műanyagból, úgynevezett kopolimer műanyagból készítik a gyártók. Ennek okai:
- Így költségtakarékosabb a gyártási folyamat.
- Bonyolultabb formákat is képesek előállítani.
- Kőfelverődés esetén nem üti ki a kavics a burát mivel a műanyag jobban ellenáll a fizikai behatásoknak, mint az üveg.
- Esetleges karambol következtében az üveggel ellentétben a műanyag nem okoz szilánkos sérülést, tehát gyalogosvédelmi szempontok alapján biztonságosabb.
Nyilván hátrányai is vannak, ha nem volnának, szükségtelen volna a polírozásuk. A műanyag fényszórók hátrányai:
- A nap UV sugarainak köszönhetően az egykoron átlátszóan ragyogó búra az idők során fokozatosan tönkremegy, felső rétege elszíneződik (sárgás-barnás-szürkés színt kap).
- Az apró porszemcsék is egyfolytában csiszolják a fényszórókat haladás közben, ezek után érthető, hogy a műanyag felület nem csak elszíneződik, de még karcos is lesz.
- A pici kavicsfelverődések, amik mint kis sörétek tele pontozzák fényszórókat.
Az ilyen módon tönkrement lámpatestek már nem képesek maradéktalanul ellátni a megfelelő világítási funkciójukat, hiszen a fény csak kis mértékben képes átjutni a burán, ráadásul nem is oda vetül a fény, ahová a gyártás során megálmodták a tervezők. A nagymértékben elszíneződött fényszóró tehát balesetveszélyes, a műszaki vizsgán hivatalosan nem vizsgaképes. Esztétikailag is kifogásolható, hiszen egy szép autóban egy (két) csúnya lámpatest sokat ront az összképen. A munkálatok elvégezhetők a lámpák kiszerelése nélkül, fényszórónként általában 30 perces munkaidőre lehet számítani.
A fényszóró polírozásnak vannak buktatói. Visszafordíthatatlan károkat lehet okozni egy rosszul kivitelezett polírozás során,
így nem biztos, hogy megéri otthoni körülmények között ezeket a műveleteket megkísérelni!